Sign up with your email address to be the first to know about new products, VIP offers, blog features & more.

Bra bilhandlare vs dåliga

Av Posted on 0 Inga taggar 0

Jag har skrivit mycket om bilhandlares attityd till sina kunder. Jag har sågat så många handlare genom åren att jag snart inte har några ställen kvar att handla på… Ofta har det inte hängt på bilen i sig, utan på attityden mot kunden, på servicen man får jämfört med den man förväntar sig. Med sportbilsundersökningen vi gör varje år i auto motor & sport kommer en hel del skräckhistorier, men också en hel del positiva. Det finns alltid handlare som går lite längre än vad de måste, och det är de som vinner våra undersökningar.

Jag fick ett exempel på hur bra service man kan få av en läsare häromdagen. Ett gäng grabbar som var i Norge på en nöjestrip råkade ut för lite besvär. Så här hanterade den norska Porschehandlaren det, vad har ni för erfarenheter?

Dela gärna med er av era POSITIVA upplevelser, vi skiter i det negativa idag:

I torsdags startade vi vår resa till Norge för en helg med rolig bilkörning. Vi var 7 bilar, 4 Porschar och 3 BMW M2.

Efter vi ätit lunch i Åndalsnes 10 mil från Ålesund startar vi vår GT3:a och hör att nåt inte låter så bra.
Vi öppnar luckan och ser att delar av remmen har gått sönder. Sen konstaterar vi att en spännrulle har skurit som gör att remmen håller på att spåra ur.
Klockan är nu typ 14:50.
Vi googlar och ser att det finns ett Porsche-center i Ålesund, och vi ska ju dit. Så vi ringer dem.
Enormt trevliga från första ton.
De kollar direkt om de har delar på lager. De har delar men vet inte om det är rätt.
Vi frågar när de stänger, 16:30 får vi till svar. Det tar 1,5 timme att köra dit enligt GPS:en.
Men då får vi ett lugnade svar: ”Vi väntar tills ni kommer”. Bara där är vi nu så tacksamma.
Vi vågar inte köra bilen av rädsla att mer ska gå sönder. Så vi springer in på en verkstad som bokar om sina körningar för att hjälpa oss.
Vi kör före bärgaren och kommer till ett nybyggt Porsche-center kl 16.20 GT3:an kommer dit 16.35
Bilen rullas in och en mekaniker börjar skruva direkt.
Vi får en rundvandring i lokalen. Det är otroligt fint och vilket laget på fina bilar (GT2, GT3, GT3 RS).
Kl 18:05 kommer bilen ut från verkstan med mekanikern i, han ger tummen upp och åker vidare.
Kommer tillbaka efter 5-10 minuter då är bilen nytvättad.
Sen står vi å snackar lite med de som jobbar där, mekanikern och han som tog emot oss, tror han heter Krister.
Så efter allt tackande vill vi göra rätt för oss och betala.

Då bestämmer de sig för att bjuda på jobbet om vi taggar dem i våra sociala medier.
Vi säger nej, vi vill betala, för vi är galet nöjda. Men de vägrar ta betalt och önskar oss ”Lykka till på Gutte turen”.

Vi sitter hela kvällen i Geiranger och fattar inte vad som hänt, hur kan vi ha sån tur. Skit i att de va gratis.
Men att vi fick hjälp efter stängning en fredag eftermiddag.

Ville bara dela med mig av en helt galen upplevelse.