Sign up with your email address to be the first to know about new products, VIP offers, blog features & more.

Hjältetätt på Sveriges mest omtalade bilevent!

Av Posted on 0 Inga taggar 0

Den 1/9 är det dags för Sveriges mest uppmärksammande, och utan tvekan Sveriges viktigaste bilevent. Ett event helt utan publik och utan människor som betalar inträde. Ett event där bara ett fåtal människor faktiskt får se bilarna. Nämligen Ba(r)ndagen.

Barndagen är ett bilevent som riktar sig till barn som har haft otur i livet. Det kan handla om svåra sjukdomar, olyckor, psykisk ohälsa, social utsatthet, eller vad som helst som har fått ett oskyldigt barn att må dåligt.

Den 1/9 samlas ett 80-tal superbilar från hela Sverige för att uppfylla dessa barns drömmar. Ett 50-tal barn tillsammans med deras familjer får chansen att se, och åka i, några av de häftigaste bilarna som Sverige, och Världen, har att frambringa. Drivor med Ferraris, Lamborghinis, Porschar står och väntar på barnen när de dyker upp på morgonen den 1/9 på GTR Motorpark i Eskilstuna. Bara barnen och deras familjer har tillträde till Motorparken den här dagen.

Tycker du din bil drar lite för mycket? Testa köpa en båt..

Av Posted on 0 Inga taggar 0

Jag är ute på en liten tur med min båt. Vi åkte från Stockholm i förra veckan och anländer Göteborg senare idag. ca 550 sjömil så långt alltså och lika mycket kvar då det är tänkt att vi ska åka Göta kanal tillbaka, sen till Gotland en sväng, ner på ett bröllop i Kalmar, och sen hem. 1200 sjömil eller ca 2222km för er landkrabbor.

Det går faktiskt riktigt bra än så länge, förutom ett par småfadäser så rullar det på. En av fadäserna inträffade igår utanför Helsingborg när ena motorn tvärdog helt plötsligt. Livrädd blev jag då det var väldans blåsigt, och bli liggande drivande i kuling på öppet hav är inte skitroligt. Men det var nära in till Helsingborgs hamn och det visade sig att vi hade glömt att tanka.. Mätaren gick från kvarts tank till tom lite för fort för att jag skulle hinna med.

Bra bilhandlare vs dåliga

Av Posted on 0 Inga taggar 0

Jag har skrivit mycket om bilhandlares attityd till sina kunder. Jag har sågat så många handlare genom åren att jag snart inte har några ställen kvar att handla på… Ofta har det inte hängt på bilen i sig, utan på attityden mot kunden, på servicen man får jämfört med den man förväntar sig. Med sportbilsundersökningen vi gör varje år i auto motor & sport kommer en hel del skräckhistorier, men också en hel del positiva. Det finns alltid handlare som går lite längre än vad de måste, och det är de som vinner våra undersökningar.

Jag fick ett exempel på hur bra service man kan få av en läsare häromdagen. Ett gäng grabbar som var i Norge på en nöjestrip råkade ut för lite besvär. Så här hanterade den norska Porschehandlaren det, vad har ni för erfarenheter?

Dela gärna med er av era POSITIVA upplevelser, vi skiter i det negativa idag:

I torsdags startade vi vår resa till Norge för en helg med rolig bilkörning.

Söker du ny partner? Köp rätt bil – jag har facit!

Det är inte bara en bil därute som är köpt för att imponera på andra än sig själv. Mången är mannen som köper en bil som han tror ska hjälpa honom att få sin drömprinsessa på kroken. Även om ingen skulle erkänna det såklart. Alla har också sin åsikt om vilken bil som faktiskt funkar bäst.

För att hjälpa er därute så ni slipper köpa fel eller köpa nåt i onödan så tänkte jag nu reda ut vilken bil som fungerar bäst. Jag har ju haft ganska många bilar, Lamborghini, Ferrari, Audi R8, flera AMG-Mercor, ett gäng olika amerikanare… och sitter därför såklart på facit. Vilken tur för er! Självklart förväntar jag mig att ni talar om ifall ni tycker att jag har fel även om det inte är troligt.

Vi redde ut det här i min och Mackan Edlunds pod, Storfräsarpodden (troligtvis världens bästa pod),

Kära Mercedes, jag funderar på att göra slut

Av Posted on 0 Inga taggar 0

Jag fick upp ett felmeddelande i G63:an häromdagen. Hyggligt oroväckande felmeddelande då det stod nåt om växellådan… Så jag ringde ner till Upplands Motor i Danderyd som sa åt mig att komma ner med bilen direkt, vilket jag gjorde.

Efter ett par dagar när bilen stått utan att de hunnit titta på den fick jag plötsligt ett sms att den var klar. Toppen! Jag åker ner för att hämta ut min fina bil, och möts av en mycket trevlig man i verkstadskassan. Han berättar att de bara behövde starta om nån dator som hade hängt sig så var problemet löst. Han gav mig mina papper och jag blev sjukt glad och tackade för bra service, bra service är sjukt viktigt för mig. Jag vill känna mig viktigt även fast jag inte är det. Och om en firma löser småproblem blir jag jävligt imponerad. Där skiljer sig handlare väldigt mycket åt,